The Eurasian сұхбаттасушысы Қазақстан қазіргі қиын жағдайларда да тауарлардың транзиті мен экспорты үшін жаңа бағыттар таба алатынына сенімді
2022 жыл басынан бастап Қазақстан үшін күрделі жыл болды. Қаңтардағы қайғылы оқиғалар мен шетелдегі шиеленіскен саяси жағдай экономикалық дамуға қатты әсер етіп, оған жаңа тәуекелдер туғызды. Олардың қатарында логистикалық тәуекелдер де бар: Қазақстан Қытайдан Еуропа мен Орталық Азияға жүк тасымалдаудан табыс табу үшін транзиттік әлеуетті белсенді дамытуда.
Украинаның құрлық бағытының жабылуы және ресейлік теңіз порттарынан жөнелтуге шектеулер логистикалық нарыққа қатысушыларды бейімделуге және жаңа бағыттарды іздеуге мәжбүр етеді. Бұл трансформация туралы біз контейнерлік тасымалдауға маманданған PTC Cargo компаниясының Бас директоры Шыңғыс Төлеушинмен сөйлестік. The Eurasian газетінің сұхбатшысы Қазақстандағы ең заманауи «Достық Транс Терминал»теміржол терминалының логистикасы мен дамуындағы өзекті трендтер туралы айтып берді.
— Шыңғыс Аманбайұлы, PTC Cargo компаниясы өткен жылдың ортасында жұмыс істей бастады. Қазірдің өзінде не істей алдыңыз және сіз қазір жұмыста не нәрсеге баса назар аударасыз?
— Иә, біз 2021 жылдың ортасынан бастап халықаралық контейнерлік пойыз агенті және операторы ретінде жұмыс істей бастадық, сол жылдың соңында экспортқа да шықтық. Біз қазірдің өзінде өз контейнерлік пойыздарымызды құрып жатырмыз, Қытаймен шекарада «Достық Транс Терминал» теміржол терминалын басқарамыз. Ол арқылы барлығы 35 мың контейнер жіберілді-бұл толық емес жұмыс жылы үшін жеткілікті жақсы нәтиже.
Қазір біздің міндетіміз – нарыққа ену, өз қызметтері бойынша құзыреттілікті арттыру және оларды сапаны жоғалтпай кеңейту.
– 2022 жыл бүкіл ел үшін қиын басталды. Сіздің компанияңыз қаңтардағы қайғылы оқиғаларды қалай бастан өткерді?
— Шынында да, қаңтардағы оқиғалар Қазақстандағы қоғамдық-саяси және экономикалық жағдайға қатты әсер етті. Көптеген кәсіпорындар мен компаниялар жұмыс шектеулеріне тап болды.
Бірақ бұл оқиғалар біздің компанияға әсер еткен жоқ. Мұның бәрі саланың ерекшелігіне қатысты: біз Қытайдан Еуропаға Қазақстан аумағы арқылы жүк транзитімен айналысамыз, сондықтан болған оқиға оларға әсер еткен жоқ. Біз барлық жоспарланған көлемдерді орындадық, контейнерлік пойыздардың кідірісі болған жоқ, «Достық» терминалында пойыздар тоқтаусыз және кідіріссіз қабылданды.
Ал экспорттық тасымалдарға келетін болсақ, біз оларды біраз уақытқа ауыстырдық. Бақытымызға орай, бәріміз үшін тұрақсыз жағдай ұзаққа созылмады және барлық көлемдер жіберушілер үшін айтарлықтай кідіріссіз орындалды.
— Украина төңірегіндегі жағдай тезостығып кетті. Бұл Сіздің компанияңыздың жұмысына әсер етті ме?
— Мұнда Мен екі нәрсені атап өтуге болады – қаржылық және логистикалық.
Біріншісі теңгенің шетел валюталарына бағамының жақында әлсіреуіне қатысты. «Қытай – Еуропа» бағыты бойынша біздің негізгі тапсырыс берушіміз Қытай тарапы болып табылады, содан кейін барлық мәмілелер шетел валютасында өтеді. Біз валюталық тәуекелдерден қорғалғанбыз.
Екінші сәт әлдеқайда кең. Иә, жалпы Қытайдан Еуропаға бағыт бойынша құрлық тасымалы тоқтамайды. Бірақ маршруттың жанында соғыс қимылдары өтетін фактор бар. Осыған байланысты клиенттер тапсырыстар санын азайтады және біз олардың көлемін азайту үрдісін көреміз. Әзірге қорытындылауға әлі ерте, бірақ біз ауданда 10-15% төмендегенін көріп отырмыз және тренд жалғасуда.
Мен атап өтемін: біз барлық тапсырыстарды орындаймыз.
Калининград портына проблемалар қосылды, онда бұрын теміржолдан Еуропаға теңіз жолдарына жүктер тиелген.
Бізде Украина арқылы тасымалдаулар болды, бірақ қазір олар тоқтады. Осыған байланысты біз табыстың бір бөлігін жоғалттық.
Ресей мен Беларусь арқылы транзитке келетін болсақ, әзірге тек Брест және бірнеше шағын шекара өткелдері арқылы тасымалдауға болады. Калининград, мен сәл бұрын айтқанымдай, біз үшін жабық.
— Ал бір Брест барлық көлемге төтеп бере ме?
— Мүмкін емес. Егер көлемдер өткен жылмен бірдей болса, онда біз оларды Брест арқылы өткізуге мүмкіндігіміз болмайды.
Сондықтан қазір маңызды міндет: біздің теміржол әкімшілігіміз бен бейінді министрлігіміз «Ресей темір жолдарымен» жаңа бағыттарды келісу мүмкіндігі туралы келіссөздер жүргізсін. Мысалы, жүктерді Балтық жағалауындағы порттарға жіберу. Қазір бұл мәселе, менің білуімше, қазірдің өзінде талқылануда.
Балтық порттары біздің жүктерімізді қабылдауға дайын. Жақында бұл Латвия Көлік министрінің қатысуымен өткен кеңесте тағы да расталды. Олар жүктерді қабылдауға дайын екендіктерін білдіреді және бұл біз үшін жеткізілім көлемін сақтау мүмкіндігі.
Егер маршрут Балтық жағалауына баратын болса, онда жеткізу мерзімі бойынша үлкен өзгерістер болмайды. Оларда дамыған онлайн жүйелері бар жақсы, заманауи клиентке бағытталған порттар бар.
– Қазіргі жағдай Сіздің компанияңыздың 2022 жылға арналған жоспарларын қалай өзгертеді?
— Біз украин маршрутына ресей бағытына балама ретінде ставка жасауды жоспарладық, сол жерде клиенттерге өз қызметімізді жасадық. Өкінішке орай, Біз Украина, Польша және одан әрі Еуропаға транзитпен бара алмаймыз.
Сондықтан балама іздеуге тырысамыз. Ресейде теңіз порттарынан жүк жөнелтуге шектеулер бар. Осыған байланысты бұрын Теңізде болған нәрсе енді құрлықта жүре алады. Мысалы, қазір Сібірден Қытайға жөнелту Біздің «достық Транс терминалы»терминалы арқылы өтуі мүмкін. Бұл жіберушілерге де, бізге де тиімді.
Транскаспий көлік бағытының болашағы жақсарып келеді. Өткізу қабілетін арттыру және сервисті жақсарту, өсіп келе жатқан ағымды қабылдау мүмкіндігі бойынша шаралар қабылдануда.
Менің білуімше, Қазақстан, Әзірбайжан және Грузия тіпті маршрутты жақсартумен айналысатын мемлекеттік деңгейде компания құруды жоспарлап отыр.
Бұл мүмкіндікті пайдалану керек: бұрын Ресей арқылы өткен жүктер енді Транскаспий көлік бағыты бойынша, содан кейін теңіз арқылы Еуропаға бара алады.
Енді логистердің жағында «доп» бар. Украинадағы Инфрақұрылым бұзылып, ұзақ уақыт қалпына келеді, Беларусь арқылы ағындар жүктелуде. Сондықтан біз үшін жаңа балама маршруттар маңызды.
— Сіз бұған дейін «Достық Транс терминалы»терминалын айтқан болатынсыз. Қазақстанға не үшін қажет және оның қызметтеріне сұраныс бар ма?
-Қазақстан-қытай шекарасындағы Терминал өткен жылы іске қосылды. Терминалдың бірінші кезегі қазірдің өзінде жұмыс істеп тұр, біз мамыр айында екіншісінің іске қосылуын күтеміз.
Терминал контейнерлік пойыздарды шамадан тыс жүктейді, пойыздарды біріктіру, контейнерлерді жөндеу қызметтерін ұсынады, агенттік қызметтерді ұсынады. Қазір транзиттік тасымалдарға қажетті қызметтердің барлық дерлік спектрі бар.
Екінші кезек жүктерді өңдеу әлеуетін кеңейтеді. Біз өзімізге терминалдың жүктемесін ұлғайту және оның барлық әлеуетін пайдалану міндетін қойып отырмыз. Қаңтар айында біз өз контейнерлік пойыздарымыздың 30 пойызын құрдық, бұл көрсеткішті өткен жылмен салыстырғанда үш есеге арттырдық.
Терминалдың ерекшелігі-оның ұзындығы 1150 М. бұл контейнерлік пойыздарды құруға және топтастыруға мүмкіндік береді, мысалы, екі пойызды бір пойызға біріктіру. Екінші кезекті іске қосқаннан кейін біз қазіргі Бесеудің орнына тәулігіне 10 контейнерлік пойызды өңдей аламыз.
Қазір біз Қытайдан Еуропаға және кері, Қытайдан Мәскеу мен Ташкентке тасымалдаудың әртүрлі схемаларын пысықтап жатырмыз. Біз өсу әлеуетін көріп отырмыз және клиенттердің жаңа ағындарын қабылдауға дайынбыз.
Қазіргі уақытта «достық Транс терминалы» — Қазақстан шекарасындағы жалғыз автоматтандырылған терминал. Біз тұтынушыларға тезірек қызмет көрсету және көбірек жүктерге қызмет көрсету үшін жаңа технологияларды қолданамыз. «Достық» пайда болуының өзі Қазақстанның транзиттік әлеуетін арттыруға және шекарадағы жүктердің тоқтап қалуымен және логистика саласындағы қызмет көрсету сапасымен байланысты мәселелердің бір бөлігін шешуге көмектесті деп айтуға болады.
Біз өз клиенттерімізге ең жақсы қызмет көрсетуге тырысамыз және осы бағытта үнемі дамып отырамыз.
Мақалаға сілтеме: EU-14-KZ-7 (1)
Теги: PTC-Holding PTCCargo ptcoperator жүк тасымалдау контейнер