Руслан Өтеев «the Eurasian»журналына эксклюзивті сұхбат берді.
Екі айға жуық уақыт ішінде, 16 наурыздан 11 мамырға дейін елде төтенше жағдай режимі болды. Қатаң карантин жағдайында компаниялар өз жұмыстарын толығымен қайта құруға мәжбүр болды. «Премиум Ойл Транс» ЖШС (PTC Holding құрамына кіреді) — қашықтағы форматқа жедел және 100% ауыса алған алғашқы кәсіпорындардың бірі. Интернетті басқару оңай болған жоқ, дейді бас директор Руслан Утеев, бірақ компания өндірістік бұзылуларға немесе адам ресурстарының жоғалуына жол бермей, барлық тапсырмаларды орындады.
— Руслан, Сіздің компанияңыз қиын 2020 жылға қандай жетістіктермен кірді?
— Қазақстан нарығында біз 2011 жылдан бері жұмыс істеп келеміз. Бүгінгі таңда «Премиум Ойл Транс» ЖШС – мұнай-газ секторының жүк теміржол жылжымалы құрамының ірі операторы. Үш отандық МӨЗ-ді (Атырау, Шымкент, Павлодар) цистерналармен қамтамасыз етеміз. Жылына орта есеппен Қазақстан бойынша 15 млн тоннаға жуық мұнай мен мұнай өнімдерін тасымалдаймыз.
Өткен жылы олар Ресейде өздерін жариялады. Бұл маңызды және тарихи оқиға. 2019 жылдың шілдесінде Орск мұнай өңдеу зауытынан алғаш рет қазақстандық оператор тиеуді жүзеге асыра бастады. Және бұл біз едік. Қазір күн сайын Ресей Федерациясының аумағында 1500 вагон-цистерна жұмыс істейді.
Тасымалдау географиясы және онымен бірге логистика өзгерді. Біз саябақты қайта бөліп, Ресеймен шекаралас өңірлерді белсенді түрде іске қосуға тура келді, бұл Батыс Қазақстан, Ақтөбе және Солтүстік Қазақстан облыстары.
Сондай-ақ, 2019 жылы «Премиум Ойл Транс» ЖШС өз қызметтерін сыртқы нарықтарда орналастырғаны үшін «Қазақстанның үздік экспорттаушы кәсіпорны» атанды. Біздің тасымалдау құрылымындағы шамамен 30% — экспорт.
— Компания Ресей нарығына шығуға қанша уақыт дайындалды? Ол үшін не қажет болды?
– Біз бұған біртіндеп, жоспарлы түрде бардық. Процесс шамамен үш жылға созылды. Біз туралы Ресейде білдік және естідік. Сонымен қатар, Қазақстан-Ресей шекарасына жақын орналасқан зауыттар бізге ыңғайлы, ал біз оларға ыңғайлымыз.
— Неліктен ресейліктер сізге артықшылық берді?
— Бәрі қарапайым. Біз аймақтағы ең жақсы тасымалдау шарттарын ұсынамыз. Ресей Федерациясы мұнай өнімдерін Орталық Азияға экспорттайды. Вагондарды қайтару кезінде біз шетелдік клиенттерімізге неғұрлым тиімді логистикалық тізбектерді ұсына аламыз және бос тарифте серіктестердің ақшасын үнемдей аламыз. Бұл «премиум Ойл Транс» Қазақстан бойынша жинақталған оңтайлы маршруттардың көптігіне байланысты болып отыр. Бұл біздің ресейлік операторлардан басты бәсекелестік артықшылығымыз.
— Ал сіз Ресей бағытын одан әрі дамытуды қалай жоспарлап отырсыз?
— Ресейдің үлкен нарығы үшін, әрине, біз теңізге тамшымыз. Бүгінде пандемияға, Қазақстанда әрекет еткен ТЖ режиміне, Ресейде карантинге байланысты күрделі жағдай қалыптасты. Сәуір және ішінара мамыр жүктеме болған жоқ. Шамамен 1000-1500 цистерна бос тұрды. Қазақстан біртіндеп, біз қалағандай тез емес, бірақ кәсіпорындардың жұмысын қалпына келтіру және карантинге дейінгі кезеңге оралу процесін бастады. Сондықтан жоспарлар туралы айту әлі қиын. Бірақ біз болашаққа оптимистік көзқараспен қараймыз. Көшелерде қазірдің өзінде көптеген автомобильдер бар, қалада кептелістер пайда болды, мұнай өнімдеріне сұраныс артты, вагондар кетті.
— Коронавирустық Пандемия жерді жауып, әлемді тағы бір жаһандық дағдарысқа ұшыратты. Сіздің компанияңыз COVID-19 экономикалық салдарымен қалай күреседі?
— «Пандемия» сөзі бәрін айтады. Біз мұнайдың төмен бағасынан, доллар бағамының өсуінен бірнеше рет өттік, бірақ бірде-бір компания коронавирусқа дайын емес еді. Бұл дағдарыс жаһандық және күрделірек. Әрине, қалалар мен елдер оқшауланған кезде сұраныс күрт төмендеді. Егер вагондар жүрмесе, олар ақша таппайды. Біз барлық серіктестермен төтенше жағдай кезеңіндегі неғұрлым адал шарттар туралы келісе алдық. Бұл бүкіл саябақты сақтауға және келісімшарттарды бұзбауға мүмкіндік берді.
— Карантин кезеңінде сіздің тасымалдау көлеміңіз қаншалықты төмендеді?
— Республикаішілік мұнай өнімдерін тасымалдау 30-40% — ға төмендеді. Мәселен, Павлодар мұнай өңдеу зауыты тәуліктің басында орта есеппен 250 вагон тиеді, ал қазір тек 30 вагон тиейді.
Елімізде тұтынудың төмендеуі аясында Орта Азия елдері – Ауғанстанға, Тәжікстанға, Өзбекстанға – Атырау және Шымкент МӨЗ-нен жеңіл мұнай өнімдерін жөнелту артты. Бұл компанияның орташа вагон айналымының 10-12 күннен 24 күнге дейін өсуіне әсер етті. Мұның себебі-тасымалдаудың ұзағырақ қашықтығы және шекаралық пункттерден өту кезінде уақыттың ұлғаюы.
Алайда, біз елдегі мұнай өнімдерін тұтынуды пандемияға дейінгі деңгейге дейін қалпына келтіргенде, мұнай өнімдерінің маршруттары мен логистикасы да қалпына келеді деп болжаймыз. Орта Азия елдеріне экспортталатын көлем аз болып қалады.
— Қашықтан режимде жұмысты қалай ұйымдастырдық? Қиындықтар болды ма?
— Тасымалдау процесін басқару және клиенттермен өзара іс-қимыл арнайы бағдарламалық қамтамасыз етудің көмегімен жүзеге асырылатынын түсіну қажет, бұл карантин жағдайында бізге қашықтан жұмыс режиміне жедел көшуге мүмкіндік берді. Біздің міндетіміз барлық қызметкерлерді компьютерлік техникамен және бағдарламалық жасақтама арқылы компания серверлеріне үздіксіз қол жетімділікпен қамтамасыз ету болды. Компанияның жұмысын қамтамасыз етуге IT-бөлімшелер айтарлықтай үлес қосты.
Компания 100% қашықтыққа көшті. Бірақ карантинде жұмыс істеу қиынырақ. Жұмыс күні әдеттегідей 8-12 сағатқа созылмады, бірақ барлығы 24.
Мүмкін, Орта мерзімді перспективада біз осы жағдайдан қорытынды жасаймыз және тиімді цифрлық өнімдерді енгізу мақсатымен жұмыс істеудің кейбір тәсілдерін қарастырамыз.
Әрине, жүк тиеу станцияларында қызметкерлерді қабылдау күшейтілді. Адамдарды арнайы респираторлық маскалармен, қолғаптармен, дезинфекциялау құралдарымен қамтамасыз ету қажет болды, бірақ бұл мәселелердің барлығы жедел шешілді.
– Жұмыс орындары сақталған ба? Пандемия сіздің жұмысшыларыңыздың табысына қалай әсер етті?
— Біз білеміз, көптеген компаниялар мәжбүрлі оңтайландыруға барды. Дағдарысқа қарсы шаралар аясында, әдетте, бірінші кезекте штат қысқарады. Бұл, мүмкін, ең эмоционалды және ауыр процедура. Біз кірістіліктің төмендеуіне қарамастан, барлық қызметкерлерді сақтап қалдық, бұл 150-ден астам адам. Бүгін біз өзіміздің тату-тәтті командамыздың жұмысын жалғастыра аламыз. Қызметкерлердің табысы да карантинге дейінгі деңгейде қалды.
– Сіз осы жылға қалпына келтіру туралы болжам жасап жатырсыз ба?
— Иә, әрине. Алдын ала біз шілде айынан бастап бәрі жақсы болатынын анықтадық. Барлығы жұмыс және айналым тұрғысынан өз үйірмелеріне оралады.
— Яғни, сізде оптимистік жоспарлар бар ма?
— Иә. Жүк тасымалы жолаушыларға қарағанда аз зардап шекті. Бұл сізге тезірек жетуге мүмкіндік береді.
— Ал егер жалпы көлік саласын қарастыратын болсақ? Онда қандай жағдай бар?
— Көлік саласының жұмыс көрсеткіштері сауда көрсеткіштеріне тікелей байланысты екені анық. Дәл осы екі саланы қазақстандық сарапшылар пандемия кезеңінде енгізілген шектеулерден барынша зардап шеккен деп санайды. Жалпы әлемдік сауда да қысқарды, бұл Қазақстан экономикасына да әсер етеді. Егер, атап айтқанда, 2020 жылдың I тоқсанындағы Қазақстандағы теміржол тасымалының көлеміне қарайтын болсақ, онда 2019 жылдың ұқсас кезеңімен салыстырғанда айтарлықтай өзгерістерді байқамаймыз.
Жүк вагондарының ставкалары бір баға сегментінде теңестірілді. Көлік саласындағы өзгерістер туралы бірдеңе болжау үшін сауда тенденцияларына және жалпы халықтың сатып алу қабілетіне тереңірек қарау керек.
— Ал қазір Қытаймен тасымалдау қалпына келді ме?
— Бұл уақыт мәселесі. Менің түсінуімше, Қытай коронавирустан босатылды. Барлық зауыттар, зауыттар қазірдің өзінде толық жұмыс істеді.
— Дағдарыстан кейінгі кезеңге сіздің болжамыңыз қандай?
— Менің ойымша, Қазақстан мен Ресейдің мұнай өңдеу зауыттарына түсетін мұнай мөлшері азаймайды.
Әлемдік нарықтағы мұнай бағасы төмендеді, сондықтан ішкі өңдеуді қысқартудың мағынасы жоқ. Керісінше, дайын өнімді көбейту және экспорттау қажет. Екінші жартыжылдықта зауыттарға мұнай тиеу артады деп үміттенеміз.
— Жыл соңына дейін МӨЗ өзінің өндірістік бағдарламаларын орындайды деп ойлайсыз ба, соған сәйкес Сіз де орындайсыз ба?
— МӨЗ орындамайды, біз де орындаймыз. Бірақ жылдың екінші жартысы бізге қуып жетуге мүмкіндік береді деп үміттенеміз. Содан кейін біз жоспарлаған нәрсеге жақындауымыз мүмкін.
https://www.eurasian.баспасөз / №7 шығарылым (193-200 беттер)