Руслан Утеев: «Біз бірде-бір клиентті жоғалтпадық және бірде-бір қызметкерді жұмыстан босатпадық»

Руслан Утеев «The Eurasian» журналына эксклюзивті сұхбат берді.

Екі ай бойы, 16 наурыздан 11 мамырға дейін елде төтенше жағдай режимі әрекет етті. Қатаң карантин жағдайында компаниялар өз жұмысын толығымен қайта құруға тура келді. «Премиум Ойл Транс» ЖШС (PTC Holding құрамына кіреді) — 100% – ға жылдам қашықтағы форматқа көшкен алғашқы кәсіпорындардың бірі. Онлайн басқару оңай болмады, дейді бас директор Руслан Утеев, бірақ компания барлық міндеттерді орындап, өндірістік кедергі жасамай, адам ресурстарының жоғалуына жол бермеді

– Руслан, Сіздің компанияңыз күрделі 2020 жылға қандай жетістіктермен кірді?

– Қазақстан нарығында біз 2011 жылдан бері жұмыс істеп келеміз. Бүгінде» Премиум Ойл Транс » ЖШС – мұнай-газ секторының жүк теміржол жылжымалы құрамының ірі операторы. Үш отандық МӨЗ-ді (Атырау, Шымкент, Павлодар) цистерналармен қамтамасыз етеміз. Орта есеппен жылына біз Қазақстан бойынша 15 млн тоннаға жуық мұнай мен мұнай өнімдерін тасымалдаймыз.

Ал өткен жылы Ресейде өзін мәлімдеді. Бұл маңызды және тарихи оқиға. 2019 жылдың шілде айында Орск мұнай өңдеу зауытынан алғаш рет қазақстандық оператор жүк тиеуді жүзеге асыра бастады. Және бұл біз болды. Қазір күн сайын 1500 вагон-цистерна Ресей Федерациясының аумағында жұмыс істейді.

Тасымалдау географиясы өзгерді, ал онымен бірге логистика өзгерді. Бізге паркті қайта бөлуге және Ресеймен шектесетін аймақтарды, бұл Батыс Қазақстан, Ақтөбе және Солтүстік Қазақстан облыстарын белсенді түрде іске қосуға тура келді.

Сондай-ақ, 2019 жылы «Премиум Ойл Транс» ЖШС өз қызметтерін сыртқы нарықтарда жайғастырғаны үшін «Қазақстанның үздік экспорттаушы кәсіпорны» атанды. Біздің тасымалдарымыздың құрылымында 30% – ға жуығы-экспорт.

– Компания ресейлік нарыққа шығуға қанша уақыт дайындалды? Бұл үшін не қажет болды?

– Біз бұған біртіндеп, жоспарлы түрде жүрдік. Процесс шамамен үш жылға созылды. Біз туралы Ресейде білген және естідік. Сонымен қатар, Қазақстан-Ресей шекарасына жақын орналасқан зауыттар бізге ыңғайлы, ал біз оларға ыңғайлы.

– Неліктен ресейліктер сізге артықшылық берді?

– Бәрі оңай. Біз аймақтағы ең жақсы тасымалдау шарттарын ұсынамыз. РФ Орта Азияға мұнай өнімдерін экспорттайды. Вагондарды қайтарған кезде біз шетелдік клиенттерімізге неғұрлым тиімді логистикалық тізбектерді ұсынуға және серіктестердің ақшасын бос тарифте үнемдеуге мүмкіндігіміз бар. Бұл «Премиум Ойл Транс» Қазақстан бойынша жинақталған оңтайлы бағыттардың үлкен санының есебінен орын алады. Бұл біздің ресейлік операторлар алдындағы басты бәсекелестік артықшылығымыз.

– Ресейлік бағытты одан әрі дамытуды қалай жоспарлайсыз?

– Ресейдің үлкен нарығы үшін, әрине, біз теңізге тамшымыз. Бүгін пандемия, Қазақстанда әрекет еткен төтенше жағдай режимі, Ресейде карантин салдарынан қиын жағдай орын алды. Сәуір және ішінара мамыр тиеу болды. Шамамен 1000-1500 цистерна тоқтап қалды. Қазақстан біртіндеп, қалағандай тез емес, бірақ кәсіпорындардың жұмысын қалпына келтіру және карантинге дейінгі кезеңге оралу процесін бастады. Сондықтан жоспарлар туралы айту әлі қиын. Бірақ біз болашаққа оптимистік қараймыз. Көшелерде автокөліктер көп, қалада кептелістер пайда болды, мұнай өнімдеріне сұраныс кетті, вагондар барды.

– Коронавирустың пандемиясы жерді жауып, әлемді кезекті жаһандық дағдарысқа айналдырды. Сіздің компанияңыздың COVID-19 экономикалық салдарын қалай жеңе алады?

– «Пандемия» сөзі өзі үшін айтады. Біз мұнай бағасының төмендігін, доллар бағамының өсуін бірнеше рет өткіздік, алайда бірде-бір компания коронавирусқа дайын болмады. Бұл дағдарыс жаһандық және одан да күрделі. Әрине, қалалар мен елдер оқшаулауға батқан кезде сұраныс күрт төмендеді. Егер вагондар жүрмесе, онда олар табылмайды. Біз іс жүзінде барлық серіктестермен ТЖ кезеңінде барынша адал жағдайлар туралы келісе алдық. Бұл барлық саябақты сақтап, келісім-шарттарды бұзбауға мүмкіндік берді.

– Карантин кезеңінде сіздің тасымалдарыңыз қаншалықты төмендеді?

– Республикаішілік мұнай өнімдерін тасымалдау 30-40% – ға төмендеді. Мысалы, Павлодар мұнай өңдеу зауыты тәулігіне орташа есеппен 250 вагонды тиеді, ал қазір тек 30 вагонды ғана жүктейді.

Елде тұтынудың төмендеуі аясында Орталық Азия елдері – Ауғанстанға, Тәжікстанға, Өзбекстанға – Атырау және Шымкент МӨЗ-нан ашық түсті мұнай өнімдерін жөнелту ұлғайды. Бұл компания вагонының орташа айналымының 10-12 күннен 24 күнге дейін артуына әсер етті. Себебі-тасымалдаудың ұзақ қашықтықтары және шекаралық пункттердің өтуі кезінде уақыттың ұлғаюы.

Алайда, біз елдегі мұнай өнімдерін тұтынуды пандемияға дейінгі деңгейге дейін қалпына келтіру кезінде мұнай өнімдерінің бағыттары мен логистикасы да қалпына келтіріледі деп болжаймыз. Орта Азия елдеріне экспортталатын көлем шағын болып қала береді.

– Қашықтан режимде жұмыс қалай ұйымдастырылды? Қандай қиындықтар кездесуде?

– Тасымалдау процесін басқару және клиенттермен өзара іс-қимыл арнайы бағдарламалық қамтамасыз етудің көмегімен жүзеге асырылатынын түсіну керек, бұл карантин жағдайында бізге қашықтан жұмыс режиміне жедел көшуге мүмкіндік берді. Біздің міндетіміз барлық қызметкерлерді компьютерлік техникамен және компанияның серверлеріне бағдарламалық қамтамасыз ету арқылы үздіксіз қатынаумен қамтамасыз ету болды. Компанияның жұмысқа қабілеттілігін қамтамасыз етуге ІТ-бөлімшелері елеулі үлес қосты.

Компания 100% – ға көшті. Бірақ карантинде жұмыс істеу қиын. Жұмыс күні әдеттегідей 8-12 сағатқа созылмады, ал барлық 24.

Мүмкін, Орта мерзімді перспективада біз осы жағдайдан қорытынды жасаймыз және неғұрлым тиімді сандық өнімдерді енгізуге бағытталған жұмыста кейбір тәсілдерді қайта қарастырамыз.

Әрине, тиеу станцияларында қызметкерлердің рұқсаты күшейтілді. Адамдарды арнайы респираторлық маскалармен, қолғаптармен, дезинфекциялау құралдарымен қамтамасыз ету қажет болды, бірақ бұл мәселелердің барлығы жедел шешілді.

– Жұмыс орындары сақталған ба? Пандемия Сіздің қызметкерлеріңіздің табысына қалай әсер етті?

– Біз білеміз, көптеген компаниялар оңтайландыруға мәжбүр болды. Дағдарысқа қарсы шаралар шеңберінде, әдетте, бірінші кезекте штатты қысқартады. Және бұл, бәлкім, ең эмоционалды және ауыр процедура. Біз табыстылықтың төмендеуіне қарамастан, барлық қызметкерлерді сақтадық,бұл 150-ден астам адам. Бүгін біз тату топтасқан командамен жұмыс істеуді жалғастыра аламыз. Қызметкерлердің табысы карантинге дейінгі деңгейде қалды.

– Сіз осы жылы қалпына келтіру бойынша қандай да бір болжам жасап жатырсыз ба?

– Иә, әрине. Алдын ала біз шілде айынан бастап бәрі жақсы болатынын білдік. Барлығы жұмыс пен айналымда өз шеңберіне оралады.

– Яғни сізде оптимистік жоспарлар бар ма?

– Иә. Жүк тасымалы жолаушылар тасымалына қарағанда аз зардап шекті. Бұл жіберіп алғанды тезірек аяқтауға мүмкіндік береді.

– Егер жалпы көлік саласын қарастырсақ? Онда қандай жағдай бар?

– Көлік саласының жұмыс көрсеткіштері сауда көрсеткіштеріне тікелей байланысты екені анық. Осы екі саланы қазақстандық сарапшылар пандемия кезінде енгізілген шектеулерден барынша зардап шеккен деп санайды. Жалпы алғанда әлемдік сауда да қысқарды, бұл да Қазақстан экономикасына әсер етеді. Егер, атап айтқанда, 2020 жылдың І тоқсанында Қазақстандағы темір жол тасымалының көлеміне қарайтын болсақ, 2019 жылдың ұқсас кезеңімен салыстырғанда елеулі өзгерістер байқалмайды.

Жүк вагондарына арналған ставкалар бір баға сегментінде түзелді. Көлік саласындағы өзгерістер бойынша бірдеңе болжау үшін сауда үрдістеріне және тұтастай алғанда халықтың сатып алу қабілетіне тереңірек қарау қажет.

– Ал қазір Қытаймен тасымалдау қалпына келтірілді ме?

– Бұл уақыт мәселесі. Түсінуімше, Қытай коронавирустан босатылды. Барлық фабрикалар, зауыттар толыққанды жұмыс істеді.

– Дағдарыстан кейінгі кезеңге сіздің болжамдарыңыз қандай?

– Менің ойымша, Қазақстан мен Ресейдің МӨЗ-не түсетін мұнай көлемі қысқармайды.

Әлемдік нарықтағы мұнай бағасы төмендеді, демек, ел ішінде қайта өңдеуді қысқартудың қажеті жоқ. Керісінше, дайын өнімді ұлғайту және экспортқа сату қажет. Екінші жартыжылдықта зауыттарға мұнай тиеу артады деп үміттенеміз.

– Сіз жыл соңына дейін МӨЗ өз өндірістік бағдарламаларын орындайды деп ойлайсыз ба?

– МӨЗ орындалмайды, біз де, тиісінше. Бірақ жылдың екінші жартысы бізге жіберіп алмауға мүмкіндік береді деп үміттенеміз. Содан кейін біз жоспарлағанымызға жақындап келеміз.

PTC Operator
сандармен
13.8 млн тонна 2021 жылғы тасымалдау көлемі
12598 вагон-цистерна
16 бизнес ауқымындағы елдер
184 қызметкерлер саны
Біздің компаниялар
PTC Транс
PTC-CA