Нарық қатысушылары контейнерлерде жүктерді тасымалдау тарифін өзгертуді ұсынады

Олардың пікірінше, қолданыстағы жүйе контейнерлерде тасымалдауды жүк жөнелтушілер үшін негізсіз қымбат етеді. Жоғары және тиімсіз бағалар елдегі контейнерлеуді дамыту процесін тежейді. Сондай-ақ, Қазақстанда контейнерлерді бақылау, жөндеу және қызмет көрсету жүйесі жоқ. Бұл туралы бүгін Алматыда Ұлттық экспедиторлардың, сондай-ақ тасымалдаушылар мен вагон операторларының бейінді қауымдастықтарының жыл сайынғы конференциясында мәлімделді.

Мәселенің мәні-контейнерлерде және вагондардың әмбебап паркінде жүктерді тасымалдау тарифтерінің айтарлықтай айырмашылығы. Контейнердегі бір жүктің құны 1 тонна жүк үшін вагонға қарағанда 2,5 есе қымбат болуы мүмкін. Мәселен, жабық вагонда (жүк көтергіштігі 65 тонна) 1 тонна астық тасымалдауға арналған Қазақстан бойынша т/ж тарифі 2 859 теңгені құрайды, ал контейнерде (жүк көтергіштігі 54 тонна) тасымалдау кезінде тариф 5 158 теңгені құрайды (Павлодар – Порт-Галаба станциясынан экспорттық қатынаста). Жүктерді контейнерлерде тасымалдауды жүзеге асыру үшін қажетті ілеспе шығындарды (вагонды, контейнерді және т.б. пайдалану) қоса отырып, жүк жөнелтушілер үшін тасымалдау құны 5 есеге артады.

«PTC Cargo» ЖШС коммерциялық директоры Бақытжан Аташевтың айтуынша, Ресейде базалық тарифтер деңгейінде 1 тонна өнімді, контейнерлерде және жабық вагонда бірдей астықты тасымалдау құны іс жүзінде тең, кейде одан да төмен! Сонымен қатар, Ресей Федерациясында ұзақ уақыт бойы контейнерлерде тасымалдауға 0,7-ге дейін төмендету коэффициенті механизмі қолданылды. Тиісінше, контейнерлерде тасымалдау құны жабық вагонға қатысты айтарлықтай төмен.

Фитингтік платформалардың тапшылығымен және тиеу-түсіру операциялары үшін инфрақұрылымның болмауымен қатар жүретін бүгінгі тарифтік жағдай логистикалық нарықтың ең жаһандық үрдістерінің бірі – контейнерлеудің дамуына мүмкіндік бермейді. Бұл біздің ең үлкен көршіміз Қытай контейнерлерге артықшылық бере отырып, ҚХР-ға өнімді тасымалдау шарттарын өзгертті.

Осыған байланысты тасымалдау процесіне қатысушылар контейнерлеуді ынталандыру үшін бірқатар шараларды ұсынды. Олардың ішінде:

Біріншіден, тариф белгілеу жүйесін өзгерту не республикаішілік және экспорттық қатынастарда контейнерлерде жүктерді тасымалдауға коэффициенттерді әмбебап жылжымалы құрамда жүктерді тасымалдау деңгейіне дейін төмендету тетігін енгізу.

Екіншіден, Қазақстан аумағында контейнерлерге техникалық қызмет көрсетуді, жөндеуді, сондай-ақ оларды тиеуге дайындауды ұйымдастыру, опция ретінде ҚТЖ-ға тиесілі ППВ вагондарын дайындау пункттерін қайта бейіндеу/жаңғырту, ал олар болмаған кезде белгілі бір станцияларда ағымдық ағытып жөндеу пункттерін іске қосу ұсынылады. Аталған тетікті іске асыру мүмкін болмаған жағдайда заңнамалық деңгейде қызметтің осы түрін жеке секторға бекіту ұсынылады.

Үшіншіден, теміржол станцияларының, қайта тиеу пункттерінің, КЛО, мемлекетаралық түйісу пункттеріндегі вагондар (контейнерлер) операторларының өзара іс-қимылы бойынша НҚА деңгейінде тәртіпті регламенттеу жолымен вагондар мен контейнерлер операторлары үшін достық және Алтынкөл станцияларына қол жеткізудің тең жағдайлары жасалсын.

Төртіншіден, жүктерді тасымалдаудың үздіксіздігіне жағдай жасау және жүктерді тасымалдау процесін ұйымдастыру кезінде мемлекеттік органдармен (кеден органдары және АШМ) өзара іс-қимыл рәсімін оңайлату мақсатында т/ж тасымалдаушының, автомобиль тасымалдаушының және қайта тиеу орындарының қатысуымен экспорттық / импорттық және республикаішілік қатынастарда мультимодальды тасымалдауды жүзеге асыру жөніндегі бірыңғай құжатты құру бөлігінде НҚА-ға өзгерістер енгізу және халықаралық қатынастардағы контейнерлерде.

Контейнерлік жүктердің Қазақстан арқылы Қытайдан Еуропаға және кері бағытта транзиті қазір қарқынды өсу кезеңін бастан өткеруде-тіпті 2020 жылы COVID-2019 пандемиясының ортасында да осы бағыттардағы тасымалдардың өсуі 32% — ға-бір жыл бұрынғы 664 мыңға қарағанда 876 мың ЖФЭ (жиырма футтық баламасы) дейін өсті. 2021 жылы Қазақстанның темір жолдары бойынша контейнерлік жүктер көлемінің өсуі 2020 жылға қарағанда 22% – ға өсумен 1 млн 066 мың ЖФЭ-ге дейін ұлғайып, жалғасты.

Теги: контейнер тасымалдау Бакытжан Аташев жүк тасымалдау тариф PTC-Holding ptcoperator PTCCargo

PTC Operator
сандармен
13.8 млн тонна 2021 жылғы тасымалдау көлемі
12598 вагон-цистерна
16 бизнес ауқымындағы елдер
184 қызметкерлер саны
Біздің компаниялар
PTC Транс
PTC-CA